Marketing internetowy to obecnie jedna z najprężniej rozwijających się dziedzin marketingu głównie ze względu na szybki rozwój sieci informatycznych oraz internetu. Dziś coraz więcej firm prowadzi swoją działalność za pośrednictwem internetu, w którym szuka swoich nowych klientów. Co ciekawego czeka nas w najbliższym czasie w marketingu internetowym? Sprawdzamy główne trendy na najbliższe lata.
O co chodzi w e-marketingu?
Marketing internetowy to wszelkiego rodzaju działania, których celem jest stworzenie odpowiedniej strategii do wprowadzenia produktu lub usługi na rynek, ich właściwej promocji oraz stworzenia i korzystnego wizerunku w internecie. Głównym celem e-marketingu jest przede wszystkim zwiększenie widoczności konkretnej marki w sieci internetowej poprzez m.in. wykorzystanie odpowiednich narzędzi, jak np. strona www czy też profesjonalny blog. Zadaniem marketingu internetowego jest zazwyczaj stworzenie oraz utrwalenie więzi z klientem, a więc zyskanie jego lojalności.
Kampanie wielokanałowe
Marketing internetowy opiera się na wielu narzędziach, które w dalszym ciągu stanowić będą podstawę, prowadząc kampanie marketingowe w internecie. Można do nich zaliczyć m.in. pozycjonowanie stron internetowych, reklamy AdWords, wideo marketing, content marketing czy też profile w platformach społecznościowych typu Facebook, Instagram, Twitter czy Google+. Według ekspertów w nadchodzącym czasie coraz większą rolę w marketingu internetowym będzie odgrywać sztuczna inteligencja, a także media społecznościowe, aplikacje mobilne oraz kanały wideo.
Marketing internetowy i automatyzacja
Według badań sporządzonych przez Zenith Polska, około 70 procent całego ruchu w polskim internecie generują urządzenia mobilne. Pozwala to na o wiele lepszą personalizację udostępnianego komunikatu reklamowego. Eksperci przekonują, że zwiększy się rozwój sztucznej inteligencji, co można zauważyć na przykładzie różnych botów. Przykładem takiego rozwiązania była wprowadzona mniej więcej w 2016 roku możliwości rezerwacji biletów lotniczych w liniach Lufthansa za pomocą bota dostępnego w Messengerze. Również w Polsce pojawiły się takie możliwości, jak np. w sieci Multikino. Taka forma docierania z produktem lub usługą do klienta ma się coraz szybciej rozwijać w najbliższych latach.
Tego się nie da „odzobaczyć”!
Marketing internetowy nie mógłby obecnie stwarzać odpowiednich możliwości bez wykorzystania różnego rodzaju kanałów wideo. Taka forma promocji była jedną z najpopularniejszych w poprzednich latach i z całą pewnością w najbliższym czasie to się nie zmieni. Mowa tu m.in. o wibenarach, live streamingu czy nawet nowych możliwościach dostępnych na Facebooku. Pamiętajmy, że tylko w 2017 roku z możliwości Facebooka korzystało ponad 2 mld odbiorców na całym świecie.
Bardzo ważne w najbliższym czasie jeśli chodzi o marketing internetowy będą nadal takie narzędzia, jak: SEA, remarketing, optymalizacja, Google Analytics oraz odpowiednie targetowanie. Bez tego skuteczny e-marketing nie ma racji bytu.
Komentarze