24 października 2020

Wprowadzenie do użytku przenośników taśmowych było rozwiązaniem nie lada rewolucyjnym. Niezwykle usprawniło transport materiałów, a tym samym pracę w fabrykach czy sortowniach. Przenośniki odgrywają dziś niebagatelną rolę również w górnictwie. Często są zmuszone do pracy w bardzo trudnych warunkach. Wysokie temperatury, wilgoć, duże obciążenia – to główne czynniki, z którymi przenośniki muszą sobie poradzić. Wymaga to stosowania najwyższej jakości komponentów, do których należą m.in. krążniki.

Wytrzymałe krążniki do przenośników taśmowych

Zasadniczo wszystkie krążniki do przenośników taśmowych, które są dopuszczane do sprzedaży, muszą spełniać wymagające normy wytrzymałościowe. Niemniej jednak niektóre modele są specjalnie wzmacniane, aby można było stosować je w warunkach ekstremalnych. Wśród najwytrzymalszych krążników należy wymienić modele powlekane, inaczej ogumowane. Piasta krążnika tego typu wykonana jest przeważnie ze stali. Kluczowa dla właściwości elementu jest jednak powłoka gumowa. W zależności od jakości gumy decyduje ona o zastosowaniu krążnika. Najlepsze krążniki gumowe stosuje się w najbardziej wymagających sytuacjach.

krążniki

Inne krążniki o podwyższonej wytrzymałości to modele tarczowe. One również znajdują zastosowanie w skrajnie niekorzystnym środowisku. Modele tarczowe, podobnie jak krążniki powlekane, posiadają stalową piastę. Na piaście w tym przypadku również znajduje się powłoka, która jednak może być wykonana z różnych materiałów. Czasami jest to poliamid, innym razem stal ocynkowana. Cechą charakterystyczną krążników tarczowych jest niecałkowite pokrycie piasty powłoką.

Tradycyjne krążniki gładkie

Wymieniając najbardziej wytrzymałe elementy nie można pominąć modeli najbardziej tradycyjnych, czyli krążników gładkich. Nie posiadają one dodatkowej powłoki, mimo to doskonale znoszą kontakt z wysokimi temperaturami czy wilgocią. Jednak aby posiadały one rzeczywiście takie właściwości, do konstrukcji krążników muszą zostać wykorzystane najlepsze materiały. Mowa tutaj o wzmacnianej stali ocynkowanej, z której wykonuje się piastę. Płaszcz takiego krążnika również może być wykonany ze stali, jednak często tworzy go warstwa żeliwna.

Show Full Content

Komentarze

Dodaj komentarz

Close

Następny wpis

Close

Akumulator w zimie. Jak dbać?

28 lutego 2019
Close